Förberedelseläget

Hemkommen igen efter en helg i Sthlm... Nu är det bestämt att den 14 januari åker jag till Stockholm för att sedan tidig morgon den 17 januari lämna Sverige för Indien, Bangalore. Där kommer jag att spendera 3 månader tillsamman med en indier (troligen av det manliga könet) i en värdfamilj. 3 dagar i veckan kommer vi att arbeta på ett lokalt arbete. Det kan sjukhus, skolor, organisationer, ja, allt som de kan erbjuda oss. 1 dag i veckan kommer vara utbildningsdag. Utbildningsdagarna ordnas av paren. Jag och min indier kommer alltså att ordna en utbildningsdag i Indien. Den sista dagen av arbetsveckan kommer att gå till vårt projekt. Projektet ska ha något med temat Mänskliga rättigheter att göra. Det viktigaste här är inte slutprodyukten utan vägen dit...

Helgerna spenderas med värdfamiljen.

När vi sedan efter 3 månader vänder tillbaka till Sverige kommer vi först att vara ett par dagar i Sthlm. Då kommer jag att få åka hem, lördag kväll till söndag. Söndagen där är familjedag då alla kommer att träffas. Typ onsdagen därpå kommer jag och min indier att åka till Falun där vi ska tillbringa de resterande 3 månaderna. Veckorna kommer se likadana ut i Falun som i Bangalore.

Det var en snabbdragning av mitt nästa halvår. Det hela kommer att avslutas med att man får ett letter of skills där det står vad man varit med om och vilka egenskaper man har lyft fram. Hela projektet bygger påen samtalsmetod ELD ("experiens learning development" eller nått). Man kommer att träffa handledaren var tredje vecka då man ska föra fram 4-5 situationer som har uppstått den senaste tiden och vilka egenskaper man använt för att lösa dem. Dessa egenskaper kommer att stå på "kunskapsbrevet".

Fram till januari ska jag nu skaffa fram 5000:- i sponsorspengar. Vet inte riktigt var jag ska börja men det ska nog gå bra. Ärdu, eller vet du någon som är villiga att sponsra mig så här av dig/er! Jag kan göra det mest i gengäld, skriva artiklar, komma och hålla föredrag, laga indisk mat som demonstration eller ja, gud vet vad!

Ha det bra ett tag till nu :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj oj Clara, vad spännande! Och du, grattis i efterskott :D Telefonkrångel gjorde att jag blev för lat för att skicka ett grattis-sms, men jag har tänkt på dig och kanske har min telepatihälsning nått fram?

2008-11-02 @ 17:44:39
Postat av: Lina

Guuud vad spännande det låter! :) Pengarna fixar ju du lätt som bara den, bara att använda din grymma talförmåga (imponerad). Lycka till!

2008-11-02 @ 17:47:59
URL: http://linanpersson.blogg.se/
Postat av: Carina

Det låter himla trevligt :) Du kan få komma hem till mig och laga indisk mat :D

2008-11-04 @ 13:56:27
URL: http://carri.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0