Dags för blogg

Eftersom alla min föredetta klasskompisar tycker att det var längesen vi träffades (tycker iof jag också). De tycker också att vi inte har någon koll på varandra så tänkte jag att jag skulle börja skriva vad jag hålls med.. Trevligt va :)

Jo, jag jobbar på Ekbackens skola. Jag jobbar på fritids och som extra stöd för asylsökande barn. Båda två är roligt eftersom barn är roliga...

Idag när jag kom till jobbet, parkerade bilen och gick ut. Då står en tjej och tittar på mig och säger besviket:
 "Varför har du inga barn med dig?"
"Men, jag har ju inga barn" svarar jag...
"Varför har du inga barn?!" säger hon som om jag vore knäpp!
"Tycker du inte att jag är lite för ung för det?"
"Nä, hur gammal är du?"
"19"
"jaha, jag trodde att du var 21 eller nått... så DU HAR en mamma?"

Så ja.. när man är 21 då ska man ha barn. Vänner, vi har inte långt kvar!

Och lite senare på dagen frågar hon mig
"har du ett eget hus?"
"Nej, det har jag inte"
"Bor du med din mamma och pappa alltså? va konstigt"

Jaja, jag ska flytta men just nu är jag ganska snål och bekväm ;)

Jag hare även "sprungit" skoljoggen. Den går inte tillpå samma sätt som när jag själv deltog som elev (jag kan ju inte säga barn eftersom jag HAR en mamma ;)). Nu springer man varv á 1 km. Jag hann 6 varv. Killen som sprang flest sprang 11. :) Bra jobb!

Hopp nog för idag. Nu ska jag baka chokladbollar och mata mina arbetande familjemedlemmar :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är såhär det kommer bli, vi kommer sitta hela dagarna och läsa varandras bloggar så att vi inte missar något;) jag saknar dej!

2008-09-24 @ 17:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0